woensdag 11 april 2012

Enferma

Buenos tardes, Bélgica!

Sinds de vorige keer dat ik een berichtje postte is er eigenlijk niet zo heel veel gebeurt, buiten het feit dat ik een goeie week ziek ben geweest. Hoofdpijn, buikpijn, koorts, ... ik had het allemaal. 

Ik ben twee dagen niet kunnen gaan werken en gelukkig had ik de andere dagen vrij. Het enige positieve punt aan ziek zijn is, is dat ik toch een heel klein minibeetje vermagerd ben aangezien ik bijna niets binnenkreeg :p . Mijn kotgenoten waren wel bezorgd en Martina kwam zelfs eten brengen, lief! Ik denk dat ik volgende week hen verras met een zelfgemaakt dessert ofzo. Ik ben aan het denken aan tiramisu.. Dat moet niet in den oven é? Aangezien dak geen heb :p Maar niet getreurd, want ik ben ondertussen weer op weg die verloren grammetjes op te halen! 

Toen dat ik eindelijk weer beter was en kon gaan werken, mocht ik direct de gezondheidsgraad van mijn maag testen aangezien het de verjaardag was van Aurelie (stagiaire uit Frankrijk) en we met een paar gingen gaan uiteten. Uiteindelijk werd het een Italiaans restaurant met buffet. Ik ben slim geweest en risotto gevraagd (rijst --> darmen!), goed é van ik! Daarna hadden we nog geen zin om naar huis te gaan aangezien niemand moest werken in de namiddag en het zonnetje scheen, besloten we in het park te zitten en daar nog een terrasje te doen.

Ondertussen was op FB al een paar dagen de vraag aan het rondgaan om een internationale avond te organiseren waar iedereen een zelfbereid nationaal gerecht meebracht. Na enkele dagen getwijfel heb ik uiteindelijk gekozen om stoofvlees klaar te maken. Een pittige uitdaging aangezien mijn kookkunsten nog onbekend waren en ze hier geen braadboter maar enkel olijfolie kennen. 

Gisteren ben ik dan met volle moed begonnen aan het bereiden van Vlaamsch Stoofvlees! Grote opluchting toen ik in de Mercadona een van de belangrijkste ingrediënten vond: bruin Belgisch bier --> Grimbergen! Moest ik dat niet gehad hebben.. 3 uur en wat traantjes later (andjoens..) was het stoofvlees klaar! Het zag eruit als stoofvlees, het rook als stoofvlees en het smaakte zelfs naar goed stoofvlees! Eureka! Mission accomplished! 

Na 25 minuutjes wandelen en zeulen met mn kookpot door Salamanca, kwam ik eindelijk toe bij Sara (stagiaire uit Madrid) en konden we eten! Wat de andere hebben klaargemaakt:
-Maria (Salamanca) : Caiman (brood met daartussen hesp, tomaten en olijfolie) & Sopa de Ajo
-Sara (Madrid) : Tortilla & Hornazo (gevuld brood met chorizo en lomo)
-Christina (Duitsland) : Kartoffelsalat & bier 
-Aurelie (Frankrijk): gerecht met rijst, kip, wortelen, ... weet de naam niet meer & een cake gevuld met champignons en ham
-Anaïs (Frankrijk): Tartiflette & biscuits

Véél te véél natuurlijk om in één keer op te eten, en daarom hebben we vandaag nog een keer afgesproken om een tweede poging te ondernemen om alles op te krijgen. Mijn stoofvlees werd zelfs helemaal opgegeten en ik moest het recept geven, wat zeg je daarvan!?

Daarna hadden we wel zin om het wilde nachtleven te ontdekken maar jammer genoeg was het een dikke vette njet! Er zat zelfs geen volk in The Irish Rover, ... 

Vandaag heb ik ook de uitdaging aangegaan om mijn kamer te poetsen! Het was zeer dringend nodig en ben blij dat ik er werk van heb gemaakt! 

Hasta luego! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten