woensdag 28 maart 2012

Chrispi

Hola! Long time, no see! 

I know, het is al meer dan twee weken geleden dat ik nog een berichtje geschreven heb, en dat kan maar 2 dingen betekenen: ofwel heb ik niets te doen, ofwel teveel doen en geen tijd om mijn belevingen neer te schrijven.

Drie keer raden... (in dit geval 2 keer :p)... heel veel te doen gehad! Sinds het echte werk op de toeristische dienst begonnen is moet ik bijna alle dagen werken en kom ik dus sowieso veel in contact met mijn collega's. Nuja, collega's.. de andere stagiaires zijn eigenlijk vrienden ipv collega's, wat het werk heel aangenaam maak! Tussendoor wat rare Duitse woorden opzoeken en deze laten uitspreken door een Spanjaard is hilarisch :p Ma kmoet eigenlijk niet veel zeggen é ik, want mn Spaans is nog niet dadde.. Nuja, Johanna (de chef vd toeristische dienst) heeft gisteren gezegd dat mn Spaans veel verbeterd is sinds het begin!  Que guay! 

Met wat heb ik mij de afgelopen dagen, weken mee beziggehouden:

-arbeiten
Het afgelopen weekend zijn alle boekjes over Semana Santa binnengekomen, en ik kan nu al Semana Santa niet meer horen! De volledig gepensioneerde bevolking is al over de vloer geweest voor programas, revistas, ... Velen doen moeilijk wegens tfeit dat we maar 1 exemplaar van alles per persoon mogen meegeven. Ook zijn er veel mensen die hun woorden totaaaal niet uitspreken en er komische zinnen onstaan. Zo zijn er al mensen komen vragen naar de revista van Chrispi? Chrispi? Christus, dadde :p Ook zijn er mensen die blijkbaar last hebben van het ToeristischeDienstSyndroom want om de paar dagen zijn ze daar terug! Nog een leuk anekdote: iedere vaste werknemer van de TD heeft een aanbidder. Monumento de mujer is één van de vele complementjes die ons om de oren vliegen :p

-feesten (gisteren nog meegedaan met een Beer Pong Tournament, wel keihard verloren... maar de volgende keer gaan we ervoor!) 
Laatste feestje was voor het 'afscheid' van Ylenia, de Italiaanse stagiaire. Ze is hier wel nog 2 weken, ma bon. 

-drinken (aan te raden: goedkope wijn + cola, sangria, tinto de verano en Caña con limon)
-(tapas) eten

-naar tcinema gaan (ondertussen al 5x, denk ik :p)
En ik mis ondertitels zoals in de Vlaamse cinema's ! 

-HIMYM kijken  --> seizoen 5 ondertussen and it's awesome!
-voor de EERSTE keer in mijn leven een wasmachine gebruikt! en met succes! Hoera! 
-kamer veranderen in mesthoop: check!
-dormir
-West-Vlaams introduceren (amai, bruhhe, nen oap, ...)  
-andere steden/dorpjes bezoeken met Christina (nieuwe stagiaire uit Duitsland)

Hieronder wat foto's van Ciudad Rodrigo, Béjar & Candelario:

Uitzicht vanop Romeinse muren Ciudad Rodrigo:













Fenomenaal typisch gerecht van de stad... 2 paardeogen op een bedje van frietjes doordrenkt van olfijfolie en rare oneetbare worst :p mjam! 













Béjar:













Plaza del toro














Candelario:













Wat mij in Spanje al is opgevallen:
-geen Pringles Paprika te vinden, tss
Trouwens ook geen dweils te vinden ?
-zelfs al is het meer dan 20 graden; ze hebben koud
-veel variatie in muziek is er niet :p 


Tot nu toe is mijn blogbericht algemeen en vaag over wat ik allemaal meemaak in Salamanca, maar ik beloof  dat mijn volgende berichten wat meer sappige details bevatten ;) 
Morgen een dagje vrij en volgens mijn planning ga ik eens kuisen :p 


Hasta luego! x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten