dinsdag 6 maart 2012

Toeristje spelen

Hola!


Het is al enkele dagen geleden sinds mijn eerste blogbericht, maar ik heb gewacht tot ik wat meer te vertellen had ;)

Nu ben ik nog altijd toerist en het begint mij een beetje de keel uit te hangen. Niet dat het niet leuk is, maar de hele dag alleen in de stad rondlopen is ook niet dadde. En zoals sommigen ook al gezien hebben op facebook: momenten van eenzaamheid zijn aanwezig en moeilijk. Ik hoop dat dat zal minderen als ik definitief op de toeristische dienst zit en alle dagen in contact kom met mijn collega's want nu ben ik slechts 5 min op mijn stage en dan terug weg de stad in.

Hieronder een overzicht van de afgelopen dagen:

-Donderdag: eerste 'officiële' stagedag = paar dingen bezocht met mijn padre, terrasjes gedaan, ... en s'avonds voor de eerste keer gekookt in app

-Vrijdag: 'smorgens is padre terug naar België vertrokken en daarop volgde toch wel een moeilijk moment toen ik besefte dat ik alleen achterbleef. Veel tijd had ik hier niet voor aangezien ik terug om 10u op mijn stage moest zijn om te overlopen wat ik moest bezoeken. Aangezien dat ze wisten dat padre terug naar België was, bleven ze nu een beetje langer babbelen en hebben we koffie gedronken

-Zaterdag moest ik meegaan met een groep toeristen en een gids in het Spaans en een machinegeweer was er niets bij vergeleken; ratatatatata... Ik heb misschien een derde verstaan? Maar 'No te preocupes, es normal' zijn Joanna van mijn stage :p. 's Avonds had ik afgesproken met een meisje van mijn stage (Ylenia) om samen naar een flashmob te gaan op de Plaza Mayor. De flashmob was ter ere van de Erasmusstudenten, nuja, flasmob, ... veel meer dan een paar keer op en neer springen was het niet.. Maar de ambiance was er wel! Een sfeerbeeld:
Jammer genoeg kon Ylenia niet lang blijven en was ik al om 20u30 terug thuis..

-Zondag: E I N D E L I J K een dagje vrij en een kans om uit te slapen want alle dagen enkele km stappen is vermoeiend! Lazy sunday; ik heb werkelijk niets gedaan!

-Maandag: terug present om 10u op mijn stage en vandaag kreeg ik de opdracht om met een MP3 door de stad te lopen en te luisteren naar de uitleg in het Spaans. Ik moest maar twee dingen bezoeken (Universidad en Colegio) dus heb ik in de namiddag een rasechte siësta kunnen houden. 
Voordat ik naar huis ging, ben ik nog even de bib binnengegaan op zoektocht naar gemakkelijke boekjes in het Spaans en heb ik een bibkaart aangevraagd. Ik moest wel naar drie verschillende balies lopen tegen dat ik die kaart in handen had, maar uiteindelijk is het toch gelukt :p Ik ging naar huis en nam mee: 3 strips van Asterix. Ik ging naar huis en vergat mee te nemen: zonnebril... Toen 's avonds de verveling begon toe te slaan kreeg ik het voorstel om naar de cinema te gaan, een voorstel dat ik met beide handen heb gegrepen! Muchas gracias, Ylenia! (Film --> Anonymous: verhaal rond Shakespeare enzo, in het Engels met Spaanse ondertitels) 

-Dinsdag (vandaag): aanwezig op de toeristische dienst op mijn gewoonlijk uur (10u) en heb ik terug enkele bezienswaardigheden moeten bezoeken (Catedral nueva, vieja, torres de la catedral, ...). Ik heb denk ik genoeg kerken en kathedralen gezien voor de rest van mijn leven. Vandaag heb ik een groot stuk van de stad afgewandeld en heb zelfs vanmiddag alleen, op mijn eentje, solo aan den toog, tapas gegeten. Ik was het beu om buiten te lopen in de kou (nu is het hier rond de 12 graden geweest en een ijzige wind). Tijdens de siësta-uren waren de bezienswaardigheden toch allemaal gesloten en besloot ik om mijn voorraad eten terug aan te vullen. Mijn collega's hadden smorgens gezegd dat ik in de namiddag gerust langs mocht komen om koffie te drinken (ik ga hier nog eentje koffie drinken..) en een babbeltje te slaan en uiteraard deed ik dat! Na een dik halfuur koffieklets bezocht ik nog twee bezienswaardigheden (filmoteca en een of andere kerk) en ging ik op het gemak naar huis. Als avondeten heb ik voor de eerste keer in mijn leven puree gemaakt! Eureka! En twas nog lekker ook ;) 

Enkele foto's van de stad:






Hasta luego!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten