donderdag 19 april 2012

Lunes De Aguas

Hola muchachos!  Qué tal en Bélgica? 


Hier in het 'verre' Spanje is het alleszins slecht weer! Geen nood om dus jaloers te zijn want het is hier hetzelfde weer als in België :( NO ME GUSTA! 

Deze week is in ieder geval leuk begonnen aangezien het maandag Lunes de Aguas was, dat is de plaatselijke feestdag hier in Salamanca. Het verhaal gaat dat er eeuwen geleden op deze dag geen hoeren mochten bezocht worden ofzoiets? En dus gingen alle mannen met bootjes de rivier op om ze te zoeken. Het heeft allezins iets te maken met prostituees, water en bootjes. (Voor de geïnteresseerden: http://es.wikipedia.org/wiki/Lunes_de_aguas) Vandaag de dag wordt er op deze feestdag samen met de familie en/of vrienden samen gegeten in een park of bij de rivier Tormes. Volgens de traditie wordt er dan  hornazo gegeten (brood gevuld met kaas en ham), mmmm! Hornazo is één van de typische gerechten van Salamanca, zeker aan te raden! En natuurlijk hoorde er ook bier, sangría, ... bij! Normaal gezien is het in Spanje verboden om in de straten en parken alcohol te gebruiken, maar maandag heeft de politie een oogje dichtgeknepen en wat meer toegelaten dan normaal. In ieder geval was er een MASSA volk aanwezig! Ik denk dat er meer dan 500 man aanwezig was; enkel en alleen langs El Puente Romano (romaanse brug). Heel veel ambiance dus. Sommigen waren zelfs op het slimme idee gekomen om een grote hoeveelheid bier mee te brengen en te verkopen, succes verzekerd aangezien alle supermarkten in de namiddag sloten. De vele gitaren en djemba's zorgden ook mee voor een gezellig festivalsfeer. 

Sfeerbeeld (toen moest het meeste volk nog toekomen...:


Het vorig weekend was in ieder geval ook geslaagd! Zaterdag was ik uitgenodigd in het appartement van een vriend van Anaïs voor een botellón ('flesje' drinken). Er was een grote groep mensen aanwezig van La Republica Domincana en aangezien het de verjaardag was van iemand kregen we zelfs taart! Nadat de buren op de muren begonnen te kloppen (1u30) besloten we een stapje te zetten. Bij deze is het dus bewezen dat de chicos van de Caraïben kunnen dansen! Twas wa anders dat de stijve Europese planken :p Om 7u belandde ik eindelijk in mn bed en kon ik de volledige zondag gebruiken om uit te rusten. 


De volgende dag moest ik werken, maar 'savonds was er terug iets leuks gepland: Fiesta Británica!
Great music! En zeker niet te vergeten: barra libre! Bij binnengaan moesten we 5 euro betalen en konden we  van 23u tot 2u30 de hele tijd bier en sangria à volonté drinken! Mijn plan was dus om niet al te lang te blijven... Dikke vette njet, want het was terug kwart voor 4... Terug kleine oogjes toen de wekker om 9u ging... :p 

Tijdens de voorbij dagen was er bij ons het idee gegroeid om eens een bezoekje te brengen aan Barcelona aangezien iemand had gezien dat de prijzen belachelijk laag waren. Iedereen was direct enthousiast om te gaan, alleen moesten ik en Christina nog vragen aan Johana (chef van la ofi) om vrij te krijgen... Ai, Johana was niet al te positief.. MAAR gisteren kregen we het goede nieuws dat we mochten gaan! Olé! In de namiddag ben ik dan direct aan de slag gegaan om de tickets te kopen, et voilà, Lisa Casteleyn is van 7/05 tot 9/05 aanwezig in het enige, echte Barcelona! Mijn gevecht met de website van Ryanair duurde tot 22u, jawel.. Christina vroeg om nog iets te gaan drinken, maar ik besloot om rustig thuis te blijven aangezien het toen al 23u was. 

Vandaag kon ik uitslapen en moest ik enkel in de namiddag werken. Aangezien het deze week de laatste werkweek is van Maria had ze een kaastaart gebakken, mmm! Er wordt bijna iedere dag iets meegenomen van dessert of sneukelinge, aiai mijn lijn! 

Wat zijn de plannen nog voor de volgende dagen:
-normaal gezien morgen cinema (Los Juegos del Hambre - The Hungergames), maar aangezien ik de volledige dag tot 20u moet werken kan ik niet), mss later op de avond nog iets gaan drinken
-zaterdag ben ik uitgenodigd op een botellón van een huisgenoot van Christina en wss daarna nog een feestje
-shisha-avondje (ze werden hier razend enthousiast toen ik vertelde dat ik een waterpijp heb meegebracht)
-tapas gaan eten met alle collega's voor het afscheid van Maria
-volgende weekend krijg ik bezoek van mn ouders en grootvaders! Eindelijk bezoek! 


Fun verzekerd dus! Momenteel heb ik nog een redelijk chill uurrooster, maar het rooster van mei is een ramp... Praktische alle dagen werken... :( bluh 


Hasta luego! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten